Hi

Jutaan terima kasih saya ucapkan kepada pembaca blog ini.

me and him

tiba2 teringat pulak kat 'kawan' lama aku. hari tu tersearch, dapat pulak. ada banyak benda fasal dia yg aku ingat. tapi x tahu lah nak luah dekat sape. dengar pulak lagu jika, memang mencurah2 air mata aku ni. memang aku yang salah, tapi bukan suma benda akan terjadi ikut kemahuan aku. hati orang pun bukan boleh aku ikat.
aku ingat lagi first time aku jumpa dia. lalu tepi kelas dia, nampak pulak budak ni. muka macam tak familiar tapi kenapa aku rasa macam kena pukau ni. masyuk betul. salah betul perasaan tu. aku pun terus la pergi lab. (lupa pulak ada kelas...). bila dah hbs kls, lalu pulak lagi kat situ. mata ni, nk melilau je. masalah betul... mana aku nak letak muka aku kalau budak kelas aku perasan aku asyik tengok kelas tu.
rehat! wow, masa yang aku nanti dari pagi tadi. adus...
perut ni dah macam2 lagu dia putar. segan aku nak duduk
sebelah orang lain. yg slack sket sekolah aku ni, queue x
nampak macam queue. semua orang saling bertolakkan
satu sama lain. x matured langsung. padahal makanan x
la sedap sangat. tapi selepas 10 minit mencuba, usaha aku
membuahkan hasil. ha... masalah sekarang pulak nak cari
tempat duduk. berdiri kat depan kantin tu, rasa macam
tengok tengok tebuan ramai2. masalah2....
cis... hari sabtu ada koQ pulak. malas betul nk pergi sekolah. apakan daya, kawan2 aku budah skema. tengah aku jalan2 ni, nmpak pulak budak tu. cool je.. apa la nama dia. segan nak tanya kat kawan aku ni. karang dia merapu pulak, habis aku. diam2 sudah. lama2 aku perasan, kawan aku yang sorang ni macam kenal je budak tu. xpe2. lain hari aku tanya. datang pulak budak kelas aku yang lain, show-off handphone baru. mentang2 lah ko anak cikgu...
kenapa orang x suka hari isnin? jawapannya, kena bangun awal and pergi kelas/ kerja. tapi aku suka je hari isnin. kenapa? hahaha.. sebab hari tu aku boleh jumpa kawan2 aku and bertukar gosip dan yang paling penting.... boleh aku ayat kawan aku pasal budak tu. kena cari ayat yang betul ni. kalau salah, boleh kena booo.. dengn berdebar2 hati aku ni, aku pun mulakan langkah pertama.



2 comments:

I.A. 1989 said...

weh bole plak separuh jalan. sambung cepat! =p

MuNie said...

oi senget! merapu apa hang ni. sambung2!

Post a Comment

Followers